sobota, 12 maja 2018

Wiatrak Koźlak z 1911 roku




W ostatnim czasie wpadłem na pomysł aby stworzyć wpis na blogu poświęcony drewnianym wiatrakom. Miałem ich już sporo sfotografowanych ale były jeszcze dwa, które jakoś ominąłem. W niedzielę odwiedziłem ten zlokalizowany w Morawinie. Dzięki uprzejmości właściciela nie tylko udało mi się go sfotografować z zewnątrz ale także w środku. Wiatrak został przeniesiony z Turku. Przy samym wejściu widnieje data 1911, która może oznaczać jego powstanie. Młyn działał do 1992 roku lecz już wówczas był napędzany energią elektryczną. Ze względu na ilość pracy włożoną w przygotowanie dobrej jakościowo mąki w porównaniu do nowszych młynów, właściciel zdecydował się zakończyć jego działalność. Co ciekawe wiatrak jest kompletny, wewnątrz niemal wszystko jest zachowane jak w latach jego świetności, możliwe nawet że po podłączeniu zewnętrznego zasilania do silnika mógłby znów działać.




Wiatrak Koźlak z 1911 roku | © GregKmk | 29.04.2018 | Morawin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz