czwartek, 5 października 2017

1961 WFM M06




Dziś mam zaszczyt przedstawić wam mojego własnego klasyka a dokładnie jest to pamiątka rodzinna po tacie. Tata zakupił ten motocykl w 1962 roku mając wtedy 23 lata. Motocykl do roku 1988 był ciągle użytkowany a potem został wyrejestrowany na stałe z ruchu drogowego (wówczas była jeszcze taka możliwość i dzięki temu wielu klasykom udało się przetrwać do dziś). Rok później urodziłem się ja i po 28 latach udało mi się przywrócić dawny blask tego motocykla. Teraz mogę się z wami podzielić kilkoma zdjęciami i ciekawostkami na jego temat :) W przyszłości może dodam jeszcze zdjęcia jak przebiegała renowacja i jak motocykl przed nią wyglądał.

Marka: WFM (Warszawska Fabryka Motocykli)
Model: M06
Rok produkcji: 1961
Pojemność: 123 cm3
Typ silnika: S01

Kilka ciekawostek:
- Motocykl 9 września 1961 roku został wysłany z "Warszawskiej Fabryki Motocykli"
- 18 listopada 1962 roku został zakupiony w "Salonie Motorowym" w Katowicach
- Z wyłączeniem 4 lat, od samego początku zakupu jest użytkowany na terenie gminy Koźminek
- Renowacja trwała 57 dni i zakończyła się 26 listopada 2016 roku
- Motocykl jest zarejestrowany jako pojazd zabytkowy a w rejestrze zabytków jego oryginalność została udokumentowana na 96%
- Oryginalne numery rejestracyjne motocykla to KLS 1477 (czarne blachy)






























© GregKmk, 21-09-2017, Murowaniec

1 komentarz:

  1. Piękny unikat :) mam nadzieje, że takie perełki przetrwają jeszcze długie lata, gdzieś w garażach pasjonatów.

    OdpowiedzUsuń